Dec 3, 2007

Skål !



Her har vi så de flotteste trøjer ever...Carlsberg og Thule. Det var noget af en udfordring at strikke dem men det var det værd...

Bortset fra alt strikkeriet ja så er det jo blevet december. Fætter Allan fylder år i dag. Til lykke med dagen. Han er lige så gammel som mig, ja så er han ikke ret gammel. Mangler hans blogsidelink så hvis nogen ligger inde med den så må de godt sende den til mig. Kalenderlys er kommet frem, et par enkelte julebilleder og der er købt ind til at lave julekort. Dem der har emailadresser må finde sig i at få julekort pr.email...vi skriver 60-70 kort og det, rent ud sagt, gider jeg ikke i år. Der er så mange andre ting jeg kan bruge min tid på så det gør jeg i stedet. Der skal jo bages småkager, hænges julegardiner op, pyntes op og alt det der hører julen til.

Weekenden gik med at lave lidt af hvert. Synes nu ikke at her er mindre vasketøj selvom Ebet er flyttet. Jeg var på julemarked men der var ikke lige noget jeg kunne bruge hvilket Gisli var godt tilfreds med for så brugte jeg ikke penge imens. Njaaaah jeg kom til at købe mig et vaffeljern, det gamle kunne ikke mere. Sidder lige og tænker på hvad jeg ellers lavede. Kan ikke huske en s..., jeg dovnede åbenbart.

Lidt gammelt nyt skal her også være plads til. Vi købte ny bil for snart et år siden. Lidt nyere model af Toyota LC end den vi havde før. Min første tur i den foregik i Reykjavik. Jeg skulle bare ud at handle lidt og tog min svigerinde med. Det gik bare skidegodt at handle, det er da noget man kan finde ud af. Vi gik ud med varerne og jeg låsede bilen op. Det skulle jeg aldrig ha' gjort. Det satte sirenerne(tyverialarmen) igang i bilen. Jeg havde ikke nogen anelse om hvordan i hel..... jeg skulle stoppe det. Men stoppet det fik jeg da. Det begyndte en gang til...og en 3. gang til...VorHerre bevares. Se det lige for jer, midt på en parkeringsplads midt i byen! Siden da er det sket et par gange og jeg var sq aldrig rigtig tryg ved bilen. Det indbyder til alt for meget opmærksomhed for min smag. Mor og far var med i Akureyri hvor det også skete. De skyndte sig bare at lade som om de hverken kendte mig,deres førstefødte, eller bilen. Da fik jeg nok og kiggede til min mekaniker og han fixede lige det bette problem. Nu har jeg det sq godt når jeg parkerer...

Til middag i dag i skolen kogte jeg leverpølse og blodpølse med kartoffelmos og roer. Inden I nu siger BVARD og fy for den l...så er det faktisk en af børnenes livretter. Herhjemme i aften bliver det til en gang lasagne.

Til sidst, vejret! Det har været så stille og smukt vejr i dag. Sol og alligevel skidekoldt. Nu har vi -12 grader, her er skide koldt. Maria og Jon var ude at træne svømning i omkring -8 grader... jeg er sikker på at deres hår frøs for de havde garanteret ikke svømmehætte på brrrrrrr

Over and out

No comments: