Feb 14, 2008

Sommetider...

gør jeg noget helt hen i vejret! I morges mødte jeg på arbejde som sædvanlig i godt humør af den simple grund at jeg elsker mit arbejde. Alle mødes i køkkenet og i dag kom Einar og viste os en masse guldsmykker. Vi både åh og ih ja og jeg faldt pladask for et smykke. Nu er det købt og jeg er ganske tilfreds. Meeeen så kom jeg til at tænke.....bagefter....havde jeg brug for ringen... Jeg har siden tænkt en del over det og resultatet blev..
1. Min kjole som jeg skal ha på i morgen aften kostede mig 200dkk + mange timers strikning, så i penge var det ikke så galt.
2. Det er Valentines dag i dag og det er jo grund nok for mig
3. Jeg er heller ikke på vej til udlandet, så hvorfor ikke bruge lidt på sig selv.
4. Jeg tager ikke sol mere så det er da sparet væk.
5. Jeg ryger ikke.
6. Jeg er løbet tør for gode undskylninger for at købe....men jeg er meget glad for inviste(ringen)

Imorgen aften skal vi til Þorrablót i foramlingshuset ude på Laugarbakka. Det er en slags revy med spisning. Det er revy a la til havnefesten i Bagenkop, det går ud over de lokale. Vi mangler bare Tormod og Jan men jeg tror ikke at de rejser så langt udenfor øen til at optræde.... Det skal vi også lørdag aften i skolen på Borðeyri hvor jeg arbejder til hverdag. Problemet er bare at jeg jo ikke er 20 år længere (for dem der ikke har opdaget det) og ved ikke om jeg har kondi til to aftener i træk. Vi får se. Men jeg ved med sikkerhed at på søndag står menuen på hamburger, pomfritter, pizza og andet usundt og der er ikke en eneste snestorm der skal komme i vejen for at jeg kan komme ud på tanken og hente det...basta...

Aftenerne går med at lave mad og strikke som der jo ikke er noget nyt i. Der er den her håndarbejdeskreds som jeg er blevet medlem af. Tjahh vi laver ikke noget sammen men der holdes julemarked 1. weekend i december hvor vi sælger vores ting. Så det er jo nok ikke så tosset at strikke lidt af hvert og ha det klart. Alle garnrester kan faktisk blive til de skønneste ting og bruges skal de.

Nu skal der snart bestilles billetter til børnenes ferie til Danmark. 3 uger bliver det til i denne omgang. Hvad jeg skal lave imens vil tiden vise, men jeg har da fået 1 jobtilbud. Jeg kunne jo også bare sidde hjemme på min flade for en gangs skyld men det er sq ikk mig i længden...bare i bredden!!! Brug ikke tiden på at spekulere over hvorfor jeg ikke bare går ud og malker....det er et overstået kapitel og jeg kan garanteret ikke finde ud af det mere.

Der er plukfisk til middag i morgen, hvis der er nogen der er interreseret. Det smager kanon godt... Omlidt er der leverpølse hvis nogen har lyst..

Mand jeg skal da ha taget mine julegardiner ned....mor Sonja har jo syet de andre som skal op.

Farveller


No comments: