Feb 11, 2008

Tænk sig...

Hvad der er sket siden jeg skrev sidst....det har sneet lidt, lidt meget, alt for meget...men det må man bare tage med. Men når nu der skal skovles sne flere dage i træk, så synes jeg at det er lidt for meget af det gode....nahhhh jeg tager det sq med et smil.

Siden sidst har jeg strikket en kjole til mig selv. Tjah det er faktisk lang tid siden at jeg har været så tilfreds med et stykke tøj. Jeg smider lige et par billeder ind ved lejlighed af the dress. Jeg mangler omkring 20 omgange på Sannes trøje,tjahh det har jeg manglet i et par dage. Af rester fandt jeg på at strikke en vest til mig selv. Nu er det ved at blive lysere om morgenen som betyder at jeg kan sidde og strikke på vej til arbejde og hjem igen...dejligt. Så er der lige denne her sweater som er på programmet til mig selv, men det venter til Sanne(søs) har fået sin. Jeg blev færdig med trøjen der blev trævlet op et par gange men jeg er ikke tilfreds. Nu får mor garnet og kan gøre lige nøjagtig hvad hun vil med det.

Elisabet var hjemme i weekenden. Dejligt at få hende hjem for et par dage. Hun har som sædvanlig travlt med skole og venner. Hey mormor, hun var til bal i dine sko forleden, de blev beundret du!!! S..... at jeg ikke passer i dem ;o) Hmm Elisabet sad i køkkenet da hendes far kom ind. Han kunne ikke kende hende...det er sq for galt. Lidt ny farve i håret og hun er ukendelig.
Island er ikke ret stor! Hun var til frisør med sin veninde fra den næste gård. Venindens mor er veninde med frisøren. Frisøren hilser og de snakker lidt. Snakker om den fest de skal til oppe nordpå (herhjemme). Ja,spørger frisøren Elisabet, hvor kommer du fra. Staðarbakka siger Ebet. Er du Gísli´s datter. Ja . Gísli Magnússon datter. Ja siger Ebet. Så er vi i familie.... Grankusiner tak skal du ha... Man kan da heller aldrig komme klar... Small world.
Min første (mand jeg ved ikke hvad det hedder på dansk) check hos lægen da jeg ventede Elisabet var lige ved at tage pusten fra mig. Da boede jeg i Mosfellsbær og var nede på Reykjalund til check. Der var en masse oplysninger de skulle ha sort på hvidt. Da sygeplejersken kiggede det igennem ja så spurgte hun om det var Gisli Magnusson på Stadarbakka der var faderen...ja det var det jo. Han er min mands fætter. Jeg takker for den tavshedspligt de har....

Nå jeg kom lidt på afveje ved at sidde og tænke for meget. I aften skal vi ha mexikansk suppe. Jeg lavede pizza på arbejde i dag, mand det var godt...det er det jo altid. Imorgen er der ovnbagt lax med hele molevitten til, en let hollandaise sovs, salat og citron mmmmm. Nå ja og kartofler, dem smider jeg i ovnen også.
I får lige opskriften på los kartoflos: Kartofler skåret i både, smid dem i en stor pose. Ketchup, sennep, soya, appelsinsommerdrik ublandet, salt, peber, sesamfrø og olivenolie. Det hele i posen. Ryst godt og smid dem på en bradepande. Ind i ovnen med dem på 180 grader indtil de er færdige.. yummi yummi.

Jeg smutter...hils omkring jer....

Anita

Til mine fætre i Østrig på ski og på bar......hyg jer...












No comments: