Jul 2, 2008

Lidt nyt...

Sikke roligt her er! Lige nu er vi kun 4 herhjemme og sådan bliver de næste par dage sikkert nok. Elisabet og David er lige kørt til Reykjavik og bliver der et par dage. Maria og Jon er nede ved elven med deres skibe og net.. Gisli er ude at høste og jeg, ja jeg holder store vaskedag! Jeg venter på min nye vaskemaskine og imens vasker jeg hos svigerfar. Jeg kunne ha købt mig et vaskebræt men sådan et kan jeg ikke finde ud af, men det havde været billigere..

Igår fyldte Jon 12 år og han inviterede familie på kaffe og kage. Tror han hyggede sig gevaldigt og han fik nogle fine gaver. Det begyndte at regne hen på eftermiddagen i går og som sædvanlig blæste det en halv orkan. I dag startede det ellers med sol og lidt blæst. Jeg gjorde klar til at sætte mig ud at strikke i solen. Jeg forbandede vejret efter 2 sekunder....her er sq ikke noget læ nogen steder :o( forblæst og forbitret... Men mit vasketøj er ikke længe om at tørre!!! Der er ikke noget der er så slemt at det ikke er godt for noget.

Lige nu er jeg ved at lave appelsinmarmelade i brødmaskinen. Igår blev det til 2 glas blåbærmarmelade. I forgårs lavede jeg paprika og chili sylte..stærkt og sødt. Men det kogte jeg i en gryde. Jeg burde overveje at lave det i maskinen, det er jo det jeg har den til! I aften står den på fisk og grønsager på panden, det er længere siden end jeg kan huske at vi har fået fisk. Ville ikke være dårligt med en lax. Jeg har haft en god guide til at dukke op med lax af og til, han ved godt at hvis han kommer til at sætte bilen fast nede i elven skal vi nok trække ham op! Alt hvad der blev bagt til fødselsdagen igår er næsten spist op så jeg må lige ha rørt en kage sammen til i morgen. Dagene skal benyttes til noget fornuftigt for jeg har kun 3 dage fri.

Mit strikkeri går lidt op og ned...eller siger mand frem og tilbage... Jeg mangler ikke mange omgange på Tinas den første vest. En ung dame mangler en nederdel af bomuld. Den havde jeg tænkt mig at strikke mest på maskinen og hækle så resten. Men det betyder jo at jeg skal ha gang i strikkemaskine.....det kigger jeg på i aften. Så er jeg faktisk startet på en ting til mig selv med tyndt uldgarn men på lidt tykke pinde...ikke sikkert at jeg kan passe den men så kan den jo sælges...vi ser til. Jeg har gang i en islænder stadigvæk men jeg når nok at blive færdig med den en gang. Ellers laver jeg såmænd ikk så meget....

Juli byder ikke på meget andet end at arbejde. Jeg tager fri fra 1.august og indtil skolen starter. Jeg skal bare sidde med fødderne oppe og ikke røre på så meget som et øjenbryn...basta. Altså med mindre at der er nogen i DK der lige kigger forbi for så er jeg på mærkerne...ikk Sonja! Nå, vasketøjet kalder og jeg må hellere se ud som om jeg laver noget. Jeg har heller ikke mere saftigt at fortælle...hyg jer...

No comments: