Mar 3, 2008

Jeg blev træt....

...... af stegt lever inden jeg fik det taget op af fryseren!!! Friske grønsager med kuller ovenpå og i ovnen, det fik vi i går. I aften står den på frikadeller af den nemme slags...500gr hakket kød og en pose purløgssuppepulver blandes sammen og så skal de bare steges...velbekomme! Husk tilbehør ellers er det sq lidt bart.

Ellers går alt som det plejer. Jeg blev inviteret ud at spise med en veninde oppe på Gauksmyri lørdag aften. Temaet var svensk mad. Forretten var god og lidt af det forskellige af hovedretterne var også udemærket. Desserten smagte skidegodt.Lad os bare sige at jeg er glad for at være født i Danmark.. Jeg skulle lige til at sige dansker, meeeen det føler jeg mig ikke som længere...mere fifty-fifty dansk-islandsk. Nej nu kom jeg på afveje igen. Nå, men jeg havde en hyggelig aften og takker hermed min venindes mand for ikke at "have tid" til at tage med sin kone ud at spise.

Sannes trøje blev sendt i dag + garnet til mine sokker som ma skal strikke. Ledte efter batterier til mit kamera (jeg er et rodehoved og jeg elsker det) men kunne ikke finde nogen så jeg fik ikke taget noget billede af trøjen. Mor, når du har læst det her skal du skrive på din seddel:huske at tage billede af Sannes trøje og sende til Anita ;o) .
Jeg ved ikke hvornår jeg lærer at lave en strikkeprøve...det bliver sikkert sent hvis da overhovedet nogensinde. Hvilket var grunden til at jeg måtte trævle det op jeg havde nået af Jons vest. Men jeg har nået at strikke op til under armene igen og er klar til at strikke korte ærmer.... Så har jeg bestilt flere af de der nåle som far laver. Godt at ha et lille lager for jeg har kun en tilbage. Mens jeg snakker om lager! Jeg køber ikke mere garn før jeg har brugt over halvdelen af det jeg har liggende...basta.
Hvis det keder jer at læse om strikkeriet så sprænger I sq da bare let og elegant over det!!!

Imorgen er der Árshátíð på skolen hvor jeg arbejder. Mine de to yngste kommer derover med skolebussen og skal se eleverne lave skuespil og så er der kaffe bagefter. Kig ind under Tangahus herude til venstre så kan I se hvor det ligger. Faktisk burde jeg være ved at pakke mit finere tøj ned til at tage med i morgen....men det tager jo kun 2 minutter så det når jeg jo nok. Jeg har fri på onsdag og det skal nydes med oprydning, strik og dovenskab, i den rækkefølge!

Min mekaniker er i Irland og lære noget om reparering af landbrugsmaskiner ja eller det sagde han da....men de brøgger(brugger, mand jeg er helt ude i tovene med stavningen) whisky dernede så....skål! Hvilket minder mig om at jeg efterlyser en opskrift på hvordan man laver whiskysovs fra grunden. Er det ikke bare en brun sovs med en sjat whisky i og masser af fløde.....Hvor mange sjatter....Jeg skal bruge den inden den 14.marts. Kan jeg nu tillade mig at lave whiskysovs på en skole....øh jeg laver flere end en sovs til lammekødet som børnene kan lide.

Ikke mere vrøvl, jeg har ting jeg skal nå inden jeg går i seng, så godnat og tak!

1 comment:

Anonymous said...

Jeg vidste at mor ville være paa pletten...det staves brygger....