Apr 12, 2008

Home Alone...


....sådan næsten da... Jon tog til Reykjavik i går til tandlæge. Vi sendte ham derned med naboen og så kommer han hjem i dag. Da Maria så fattede at hun skulle være alene hjemme med os gamle var hun ikke længe om at finde en veninde at overnatte hos. Siger det os lidt om at vi er kedelige forældre eller er det ganske normalt.....gætter på normalt.

Sidste weekend tog vi til Selfoss til en fest for landmænd m. køer! Kalli kørte med os derned og fra Borgarnes af overtog jeg rattet. Så kunne Gisli og Kalli få sig et par kolde imens og nyde udsigten. Det er altså også bedst at lade mig køre for så sidder jeg ikke og brokker mig imens for det er jeg storslem til. Gad vide hvor jeg har det fra!!!! Vi kom til Selfoss og de ville ud i Jøtunvelar og kikke på landbrugs maskiner. Der ude blev der taget imod os med nogle kolde fra kassen og cognac.
Jeg forlod det hyggelige selskab og kiggede ind i en tøjbutik. Jeg var inde i 4 minutter, fandt den her lækre læderjakke, betalte og ud igen. Sådan skal det gøres.....ikke noget med at skulle mærke på hvert eneste stykke stof i butikken og tænke ska....ska ikk...ska.....nej jeg ska ikk.... Tilbage til de maskinekøbene mænd. Jeg sad derude i et par timer og de hørte ikke et eneste muk overhovedet. Det endte med at imens jeg var ude at handle købte Gisli sig en maskine. Det er den der hænger bag i traktoren på billedet. Ved sq ikk hvad den hedder på dansk....
Om aftenen spiste vi med kniv og gaffel god mad på Hotel Selfoss og så var der dans bagefter. God mad og fine taler. Vi overnattede på hotellet og tog tidligt hjem dagen efter.
Vi stoppede lige et par steder i Reykjavik og mødtes med Elisabet der og så ellers nordpå.

Og nu mine damer og herrer byder vi velkommen i manegen..... Det går bare skidegodt med at sy og det er bare så spændende og sjovt. Jeg smider lige nogle billeder ind af pigerne i aktion. Indtil videre har jeg brugt 20 timer ude i skolen og 12 herhjemme på at sy. Jeg skal derud nu over middag igen og sy nogle timer. Med al den syning har jeg ikke haft tid til at strikke meget. Men jeg smider lige nogle billeder ind af Jons vest selvom den ikke er færdig endnu. Der skal lynlås i og sys sammen under armene. Han vil gerne ha en hætte på og jeg har tænkt på at strikke en der er til at tage af og på som det nu passer ham.

Nok for nu. Vejret er godt sol og skyfri himmel men skidekoldt.. Hils omkring jer...

No comments: